Умови обміну та повернення товару належної якості

Повний і актуальний текст редакції Закону України про захист прав споживачів.

Стаття 9. Відповідно до Закону України Про захист прав споживачів:

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. (Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2741-VI від 02.12.2010)

Обмін товару належної якості провадиться:

  •  якщо він не використовувався;
  •  якщо збережено його товарний вигляд;
  •  споживчі властивості, пломби, ярлики;
  •  розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

 

Умови обміну та повернення товару неналежної якості

Стаття 8. Відповідно до Закону України Про захист прав споживачів:

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  •  пропорційного зменшення ціни;
  •  безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  •  відшкодування витрат на усунення недоліків товару.


Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право, брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Гарантійні зобов’язання передбачені статтею 7 Закону України про захист прав споживачів.